Blog Sitemize Misafir Kabul Ederken Dikkat Etmemiz Gereken Konular


Bazı zamanlar bloğumuzla alakalı şahıslar ya da blogger arkadaşlarımızla söyleşiler yapıyoruz. 
Bu defa da sevdiğim bir aktivite, bloglara renk kattığını tahmin ediyorum.
Ben de seviniyorum benimle yapılmış bir söyleşiyi o blogda görünce. 
Hem motivasyon oluyor, hatta güzel bir işbirliği biçimi bloglar arasında. 
Bloggerlar olarak aramızdaki iletişimi güçlendiriyor bu tür etkinlikler. 
Sıkça iletiler alıyorum söyleşi arzuları konusunda
Hepiniz alıyorsunuzdur eminim böyle iletiler
Tanımadığım bir blogsa incelemek isterim bu hükmü vermeden evvel
Zaten ciddi çalışma gerçekleştirecek bir blog evvel blog linkini gönderiyorincelemem içersinde
Benim öncelikle baktığım noktalar farklı söyleşiler yapılmış mı ve ne gibisualler sorulmuş. 
Bazı bloglarda harbiden defa renkli söyleşiler oluyor. 
Hem farklı kişileri henüz yakından tanımış, hatta değişik konular ile ilgiliayrıntılı malumat edinmiş oluyoruz. 

Ama kimi bloglara baktığımda da harbiden anket suali tipinde, herkese tek tip sorulmuş suallerle karşılaşıyorum. 
Her konuğa aynısı sualleri sormak, hele de konuğunuzun hiç de alakaalanına girmeyen sualleri sormak bence o konuğa edilmiş bir saygısızlıktır. 
Yani illa bloğumda röportaj yayınları olsun, değişik bloglarla link alışverişim olsun diye itinasız işlerle okuru bunaltmak mecburiyetindedeğiliz.

Bir insanla bloğunuzda söyleşi inşa etmek demek, onu misafir etmeniz;hanenizde konuk ağırlar gibi ağırlamanız demektir. 
Nasıl ki hanemize gelen konuğu ferah ettirmek içersinde elimizden geleni yapar, hanemizi dahi eskiden temizleyip düzenlersek; bloğa misafirettiğimiz bireyin de kendisini ferah ve kalifiye hissetmesini sağlamalıyız. 
Yani o konuğa sualler gitmeden iyice ile ilgili araştırmamızı yapıp, şahsakalifiye sualler hazırlamalıyız. 
Söyleşi yapılacak konuya evvel biz hakim olmalıyız. 
Örneğin bahçe bakımı ve çiçeklerle alakalı bir konuğunuz varsa onabilgisayar programcılığı ile ilgili ne düşünüyorsunuz gibi bir sual sormak ne kadar mantıklıdır? 

Kendime de şu sualleri yöneltiyorum : 

- Bloglarıma harbiden defa çok emek ve vakit harcıyorum. 
Her yazdığım yazıya okunmuş mu okunmamış mı, yorum gelmiş mi diye ilk günkü heyecanla bakıyorum. 
Kendimi bu öneri ile gelen blogda görmek istiyor muyum? 

Çağrı yapan blog yanlızca yarar sağlamak emelli çağrı etmiş gibi migözüküyoryok ise bloğuna misafir olarak makul olduğum içersinde mi? 

- Beni yeteri kadar tanımış incelemiş mı? 

Bu soruların cevabı pozitifse kabul ediyorum.

yeni yayın yaşamına başlayan blogların derhal adlarını duyurmaya çalışma çabasını anlıyorum. 
Bu uğurda ne kadar link toplarsam o kadar defa Google sıralamasına girerim diye düşünülüyor galiba
Kim istemez ki defa okunmak ve Google doğrulusunda farkedilmek?Fakat kendimizi geliştirerek kalıcı ve kalifiye olmak henüz iyi değil mi?Kesinlikle ki birbirimize takviye olalım, esasen birlikten kuvvet doğar
Ama hiçbirimiz diğerinin sırtına çıkmaya, emek vermeden öne geçmeye çalışmasın. 
Bloğumuza faydası olacak bu tür bir faaliyete hakkını sunarak ve konuğumuzu da onore edecek şeklinde hazırlanalım.

Sonraki Yayın Sonraki Yayın
Önceki Yayın Önceki Yayın
Sonraki Yayın Sonraki Yayın
Önceki Yayın Önceki Yayın
 

Son yazılarımızdan ilk sizin haberiniz olsun.